Wednesday, May 22, 2013

PREVIEW 1958 : KOLEKSI BUKU LAMA

ni muka surat depan yang tulis nama pengarangnya
Saya simpan buku ini sejak tahun 90an. Saya diberi kawan lama yang mahu 'get rid of his collections'. Jadi saya pun ambillah buku ni sebab masa tu memang minat dan suka baca majalah filem luar negeri. Mana tidaknya, kalau tidak asyik hadap URTV, Variapop atau Media Hiburan saja. Bila dapat majalah seperti Premiere, Empire dan sewaktu dengannya seronoklah, cara mereka 'review' sangat berbeza. Gossip mereka sangat 'class'. Jadi bila saya dapat buku Preview keluaran tahun 1958...apalagi suka sangatlah.

dalam buku ini ada cerita mengenai filem-filem baru. The Ten Commandments
adalah filem yang sedang hits masa tu. Filem lain yang ditulis ialah The Vintage,
The Bridge on The River Kwai dan beberapa lagi.

Siapa tak kenal aktor sebelah kanan tu; itulah Marlon Brando.
Dalam buku ni banyak pin-up aktor dan aktres yang top di hollywood tahun 1950. Antara
pin-up yang ada seperti Elizabeth Taylor, Gregory Peck, Lauren Bacall, Sophia Loren
dan banyak lagi.

Inilah rupa buku Preview keluaran 1958.
Macamana? Purba kan!!!
Nak juga saya tahu, ada ke orang berminat kumpul buku macam ni?

1 comment:

  1. Salam singgah, saya pun byk koleksi buku lama lagi purba. Agaknya berbaloi tak hantar ke perpustakaan awam? Studioous.blogspot.com/

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...