Wednesday, October 16, 2013

MAKAN BARAT DI MIZI'S PENANG

my princess with her lasagna. 
Dari bulan Ogos lagi anak sulungku berhajat nak makan di Mizi's. Ini semua gara-gara Tok Maminya yang bercerita tentang kesedapan mushroom soup dan steak di restoran Mizi's. Anakku yang memang hantu masakan barat apatah lagi menunya daging maka berulang kalilah dia mengajak kami ke Mizi's.

Lupa pula nama steak pilihan abang.
Rasanya London steak with chicken
Masalahnya Mizi's tu tak pernah ada dalam kepalaku. Tak ada idea bagaimana dan rupa restoran itu. Tiba-tiba sahaja Tok Mami buka cerita. Lalu anak sulungku dengan gigihnya melayari internet dan membuat carian Mizi's di pulau Pinang. Nyatanya Mizi's ada tiga cawangan iaitu di Prangin mall, Tesco Tanjung Tokong dan satu lagi di Burma Road.
ini my choice - Caesar salad. The gravy memang superb.
Kami sampai di kampung pada jam 11 malam hari sabtu. Petang ahad, anak sulungku dah bersiap mahu ajak keluar cari Mizi's. Eloklah juga sebab cuti kali ini tidak banyak agenda. Apatah lagi sudah lama saya tidak ke Tanjung. Lalu kami keluar selepas zohor menuju jambatan Pulau Pinang. Masa keluar di simpang rumah Taman Bahagia, isteriku bagi idea untuk ajak Tok Mami sekali. Good idea! sebabnya kami pun sudah kurang arif dengan jalan-jalan di Tanjung apatah lagi hala nak menuju ke Tesco Tanjung Tokong itu.

Ini sirloin yang isteri saya pilih. Dia request medium.
Dagingnya sangat lembut dan sos mushroomnya
memang menjilat pinggan
Masuk je Mizi's, saya tertarik dengan decoration nya yang ala-ala restoran di USA. Satu foto pun saya tak ambil. Sorry ya. Tapi Mizi's terletak di aras bawah Tesco Tg.Tokong. Bila buka menu, mata dah mencari-cari makanan dan mulut dah basah. Yang bagusnya Mizi's buat satu kaedah menempah makanan yang memudahkan kami. Kami ambil set RM25 dengan soup of the day (which mushroom soup was so lovely dengan rasa tekstur cendawan dan lemak berkrimnya), satu main course yang tersenarai, minuman dan dessert berupa ice cream yang boleh dimakan seberapa scoop yang mau. Best tak bunyinya.

Spaghetti pilihan Ma & Pa. Banyakkan?

Kami pergi bertujuh tapi kami order lima set sahaja sebab hidangannya besar dan banyaaaakkkk. Saya pesan caesar salad yang awesome!

Selamat Hari Raya Aidiladha.

1 comment:

  1. Salam.. nak tanya ni, mizi ni halal ke? Hari tu saya nak masuk yg dkt Burmah Road tu, tp hanya ada tulis pork free je.. arak pun ada serve, jadi saya tak jadi nk masuk.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...