Saturday, June 1, 2013

SNE PILIH SCHA AL-YAHYA

Foto ini diambil dari twitter Scha
Kali ini LB nak bercakap pasal satu produk yang tengah meletup-letup di pasaran. Produk SNE yang terkenal dengan beberapa produk penjagaan diri seperti beautskin, SNE dan ArtiCarde. Tapi tidaklah LB nak bercakap pasal produk ini sangat kerana LB bukanlah mahir dan dilatih untuk promosikan produk ini. Yang LB tahu, produk-produk SNE ini berasaskan tumbuhan bernama Seabuckthorn. Apa kah benda itu? Senang saja, taip di google keluarlah macam-macam info tentang tumbuhan liar tu. Tapi ada cerita kata, Seabuckthorn ini sudah pun digenakan sejak zaman Genghis Khan lagi, di mana buah ini diberi makan kepada tentera untuk memastikan stamina dan kekuatan dalaman tenteranya. Patutlah Genghis Khan jadi sebuah empayar yang besar. Atau klik saja di sini untuk dapatkan beberapa maklumat.


Tadi LB cakap tak mahu bercakap pasal SNE tapi sambil menaip, cepat saja jari LB buat carian di google. Baiklah, bercakap pasal isteri Awal Ashaari ini, Scha memang sudah kita maklum tentang popularitinya. Bekas Dewi Remaja ini mendaki populariti agak cepat setelah dibuktikan melalui bakat lakonan dan pengacaraannya. Yang bagusnya tentang Scha, lakonannya selamba dan dia sangat bagus untuk lakonan komedi ataupun serius drama. Bila SNE pilih Scha, LB rasa ia memang menepati kerana, Scha ini hadir dengan pakej yang baik - cantik, berbakat dan bijak. Satu lagi kelebihannya, dia rajian jaga badan. Ini petua kecantikan yang diamalkan (Dirujuk dari Majalah Mingguan Wanita 15 Mac 2013):

1. Bersenam 3 kali seminggu
2. Minum air putih minima 8 gelas sehari
3. Cukup tidur dan rehat
4. Ambil makanan yang sihat, banyakkan buah dan sayur
5. Kurangkan makanan berlemak, kolestrol dan karbohidrat
6. Cuci muka sebelum tidur
7. Sentiasa guna pelembap untuk elak kering 
8. Pilih produk badan dan wajah yang sesuai dengan diri
9. Selalu berurut untuk pastikan aliran darah

Jadi, adik kakak yang selalu nak cantik dan bergaya bolehlah jadikan Scha sebagai contoh. Kalau ambil produk kecantikan tapi malas nak bersenam, tidak ke mana juga. Ia tetap datang dari diri kita sendiri. 

Ingat, semua orang dilahirkan cantik kecuali mereka yang malas.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...