Saturday, July 27, 2013

PINGGAN MANGKUK LAMA DI CAMDEN TOWN

satu set,3 items ni dijual dengan
harga 18 pound.
Katanya set ini tahun 1945
Saya suka berjalan ke Camden Town sebab pekan ini sangat hidup. Tenaga yang mengalir di sepanjang jalan pekan ini memberi saya banyak pengalaman. Kalau yang suka street fashion di sinilah tempatnya. Masa datang dulu pada hari minggu, jadi ramai sekali muda-mudi dengan imej punk, gothic, tatoo dan macam-macamlah. Kali ini datang masa Ramadhan jadi kepala tidaklah memikirkan soal makan. Nak mengelak dari fikir makanan maka jalan-jalan cuci mata lah paling elok.


Camden menawarkan banyak sekali pilihan, bermacam-macam barangan boleh di cari di sini. Dari barangan sukan, jenama, fesyen, kasut sehinggalah barang-barang vintage dan second hand. Sepanjang jalan kita boleh lihat bagaimana kedai-kedai mempamerkan barangan mereka, boleh kelabu mata lah. Makanan pun kita boleh jumpa macam-macam flavour dari italian hinggalah indian, japanese dan asia tenggara. Malah barangan cenderamata juga murah, kalau datang London nak cari souvenir, beli kat sini, keychain dan cenderamata dijual kurang dari 1pound.


Saya suka masuk bahagian tertentu antara pasar-pasar di Camden khususnya yang jual barang-barang lama seperti buku terpakai dan pinggan mangkuk lama. Salah satu kedai yang saya singgah adalah kedai ini, yang fokusnya menjual pinggan mangkuk lama. Memang boleh jatuh hati dan kalau tak kerana takut excess bagage memang nak belik dua tiga jenis. Tapi sebab berjalan sorang-sorang maka lupakan saja niat tu. Saya cuma beli dua set saja...hahaha nak juga! Mana mungkin tak beli, sudah sampai di sana, bila tengok fikir macam rugi tak beli, alang-alang dah sampai baik miliki satu dua kenangan. Dok gitu?

syok masuk kedai ini
Saya juga sempat singgah kedai buku terpakai, love the place, boleh habis berjam-jam kalau ikut hati tapi sejam pun kira ok. Saya ada beli satu dua buku untuk penulisan saya. Buku-buku di sini banyak sekali yang bagus, harganya pun sekitar 2 ke 3 pound. Sangat berbaloi.

Jadi, kalau ke London jangan lupa ke Camden, Imej Amy Winehouse merata-rata di sini.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...